شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

چالش های پیمانکاران مخابرات

سهم خدمات فنی مهندسی بخش خصوصی در حوزه مخابرات پایین است

مخابرات

جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲:۰۰


رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی مشاورین و پیمانکاران مخابرات ایران خواستار ارایه سهم بیشتری از بازار خدمات مخابراتی به بخش خصوصی و برقراری تعامل منطقی اپراتورهای مخابراتی با این بخش شد و بیان کرد: درصد بسیار پایینی از پروژه های خدمات مخابراتی در کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وایمکس نیوز - هوشنگ همتی در گفت و گو با خبرنگار ما به تشریح وضعیت و برنامه های اتحادیه تازه تاسیس صادرکنندگان خدمات مهندسی مشاورین و پیمانکاران مخابرات ایران پرداخت و با بیان اینکه طبق اساسنامه این اتحادیه باید بسترهای ایجاد کار برای اعضا فراهم شود، گفـت: در این راستا با اپراتورهای مختلف کشور، صاحبان مشاغل مختلف و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مذاکراتی داشته و خواهیم داشت تا با رعایت ضوابط و استانداردها، الزامات کار را برای فعالیت اعضای این اتحادیه فراهم آورند.

وی با تاکید بر ارایه فعالیت های کیفی و متناسب با توان فنی مهندسی کشور توسط اعضای این اتحادیه، گفت: هم اکنون تمامی تلاشمان این است در این راستا اهداف مان را پیگیری کرده تا اپراتورهای ارتباطی و صاحبان کار بپذیرند که در این حوزه هم می توان کار با کیفیت را از پیمانکاران توقع داشت.

همتی با اشاره به لزوم برقراری تعامل منطقی میان اپراتورهای مخابراتی و شرکت های خدماتی عنوان کرد: حجم پروژه های اجرایی بخش مخابرات و ارتباطات آنچنان که باید بالا نیست و به همین دلیل هم اکنون اعضای این اتحادیه پروژه مهمی در دست ندارند.

 

مخابرات کشور در یک دوره گذر است

رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی مشاورین و پیمانکاران مخابرات ایران به خصوصی سازی مخابرات طی دو سال اخیر اشاره کرد و با تاکید براینکه مخابرات کشور با توجه به این تغییر ساختاری در یک دوره گذار است، گفت: با توجه به اینکه مخابرات از یک ساختار دولتی به ساختار دیگری تغییر شکل داده در این ساختار جدید که نشانی از ضوابط و محدودیت های دولتی وجود ندارد می تواند از قابلیت های موجود استفاده کرده و مخابرات را به سمت ارایه سرویس های بهتر و با کیفیت تر سوق دهد.

وی افزود: در راستای ارایه سرویس با کیفیت نیازمند تجهیزات مناسب و مطمئن، طراحی مطلوب و خدمات فنی مهندسی پایدار هستیم که به نظر می رسد بخش خصوصی فعلی توان ارایه این خدمات را داشته باشد.

همتی با بیان اینکه در این دوره گذار مخابرات می تواند با یک نگرش جدید نسبت به ارایه خدمات با کیفیت بالا اقدام کند، گفت: بخش خصوصی نیز می تواند به دور از قواعد دست و پاگیر دولتی به فعالیت خود رونق بخشد و در نهایت مردم هم می توانند از این سرویس های مخابراتی با کیفیت استفاده کنند.

 

تلاش برای افزایش سهم بخش خصوصی از پروژه های مخابراتی

وی ارتقای توان تخصصی اعضای اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی و پیمانکاران مخابرات، تعامل با اپراتورها و رگولاتوری و افزایش سهم بیشتری از پروژه های خدمات مخابراتی را از برنامه های این اتحادیه برای سال 90 عنوان کرد و گفت: در فرآیند توسعه مخابرات کشور اغلب پروژه های این حوزه در قالب پروژه های کلید در دست انجام می شود که این نوعی تغییر رویکرد است.

همتی افزود: در گذشته مخابرات دولتی برای انجام پروژه مدنظر خود ابتدا تجهیزاتی را خریداری می کرد و اغلب با استفاده از خدمات بدنه مخابرات آن را اجرا کرده و تنها بخشی از این پروژه را برون سپاری می کرد. اما در حال حاضر پس از تعریف پروژه ها، اپراتورهای خارجی که خود نیز دارای تجهیزات فنی هستند این پروژه ها را به شکل کلید در دست اجرا می کنند.

به گفته رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی مشاورین و پیمانکاران مخابرات ایران در این پروژه ها که به شرکت های خارجی سپرده می شود از توان بخش داخلی آن طور که باید استفاده نشده و تنها در بخشی از پروژه که انجام آن در داخل کشور اقتصادی تر است توان فنی مهندسی و منابع داخلی به کار گرفته می شود.

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو